לפעמים זה ממש מכעיס

לפעמים זה ממש מכעיס…

מי שמכיר אותי יודע שאני טיפוס שליו בסך הכללי, די קשה להוציא אותי מדעתי. אבל הפעם הצליחה עורכת הדין ה… חובבנית. אבל ממש חובבנית לגרום לי להתעצבן. טעות שתעלה ללקוח 100,000 ₪.

פנה אלי לקוח שאני מטפל לו בנושא של דיני עבודה. נהיינו חברים והוא סיפר לי שהוא בהליכי גירושין והוא הגיש תביעה לגירושין לבית הדין הרבני. מה המטרה שאלתי? והוא ענה- לא לשלם את הכתובה. דהיינו 100,000 ₪. למי שלא בקיא? הסבר קצר. כאשר זוג מתחתן כדמו"י (כדת משה וישראל) לפני טקס החופה הגבר יושב עם הרב ושני עדים ומחתים את הגבר על הכתובה. מה רשום בכתובה? שהגבר מתחייב לזון את אשתו ואם יגרשה ישלם לה סך של_______ש"ח  בכתובה עצמה יש קו והגבר צריך לרשום את המספר. שימו לב תופסים אותו ברגע מרגש בו הוא רוצה להראות את אהבתו וכמובן שזה גורם למספרים להיות גבוהים. הלקוח שלי התחייב בסך של 100,000 ₪. לצערו הנישואין לא צלחו וכעת הוא רוצה להתגרש אך מנסה לתקן את הטעות שרשם בכתובה (את ה100,000 ₪ ) מהי הדרך החכמה לעשות זאת? לטעון שהאשה יזמה את הגירושין ועל כן אין הוא חייב בכתובתה. הגבר חייב לשלם רק אם הוא גירש אותו מיוזמתו. אך אם היא בגדה לא מקיימת איתו יחסי אישות וכדו' היא נקראת מורדת ואין חובה לשלם לה את הכתובה.

(למה סיפרתי לכם את הסיפור הארוך הזה, כי כאשר נכנס תיק בדיני משפחה למשרד שלי הוא עובר לשופט בדיני משפחה בדימוס שיתן הכוונה לתיק בהתאם לבית המשפט לענייני משפחה (אילו טיעונים לטעון ומאלו להיזהר) ולדיינים שעובדים איתי שיבהירו אילו טיעונים לטעון בבית הדין הרבני ומאילו להיזהר. בקיצור, בונים אסטרטגיה ברמה הגבוהה ביותר. החופפת לדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה כאחד.) 

נחזור לסיפור, עורכת הדין שלו רשמה בתביעת גירושין שהוא מעוניין להתגרש כי אשתו היא "חולת נפש" ויש לו תיעוד לכך. מדובר במקח טעות ולכן אין הוא חייב בכתובתה.

הוא שאל אותי, מה אני אומר על כתב התביעה? עניתי שניתן לדיינים לומר…

בקיצור, הדיינים כמעט התעלפו ושאלו אותי מי רשם את הטיעונים הללו? מכיוון שאם האשה חולת נפש הוא חייב בכתובתה (הכסף יעבור לקרובי משפחתה)  ובמקרים מסויימים לא יהיה ניתן לגרשה. ואז במקרה הטוב יוכל ליישא אשה שנייה באישור 100 רבנים.

סיפרתי ללקוח שלצערי כתב התביעה חובבני במקרה הטוב ואף יגרום לו לנזק אדיר. מספיק שהאשה תודה שהיא סובלת ממחלת נפש סיכוי גבוה שהוא יצטרך לשלם את כתובתה.

חברים. כך לא עובדים! תחום דיני המשפחה הוא מורכב מאוד הוא חולש על שני מוסדות משפטיים בית המשפט לדיני משפחה ובית הדין הרבני לעיתים הטיעונים הנטענים  בבית משפט אחד גורמים לנזק בבית משפט השני ולהיפך.

כשבונים אסטרטגיה של תיק משפחה חייבים לבנות מעטפת (שולחן עגול) בו כל מומחה מציג את הדרך בה הוא רואה את הדברים ומגבשים אסטרטגיה מותאמת.

 

 

קרדיט: freepik
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן