מועד הקרע מלחמה

רוצים לראות מלחמה אמיתית?

אני מזמין אתכם לבית המשפט לענייני משפחה ולראות כיצד עורכי הדין נלחמים כמו מטורפים על מועד הקרע. ישנם תיקים שמועד הקרע שווה מעל 3 מליון ₪.

אתמול התקשרה אלי לקוחה בשם אביה (שם בדוי) וסיפרה לי את סיפורה. היא התחתנה לפני 3 שנים עם בחור עשיר מאוד, נולדה להם ילדה. לאחר כשנה וחצי הקשר ביניהם הלך והידרדר והבעל עזב את הבית, לאחר כשנה הוגשה תביעה לגירושין מצד הבעל. נראה כמו סיפור שגרתי. לא במקרה הזה, בתקופה בה הבעל עזב את הבית הוא קיבל מטעם העבודה מניות בשווי 6 מליון ₪.

עכשיו שימו לב, לפי חוק איזון משאבים המועד בו מחושבים הנכסים בין הצדדים מתחיל ממועד הנישואין ועד מועד הקרע-המועד בו הכריזו על סיום הקשר ביניהם.

הבעל טען בבית המשפט לענייני משפחה, כי מועד הקרע היה ביום בו הוא עזב את הבית (לפני קבלת המניות) ולכן לא חל על המניות חוק איזון משאבים והוא לא צריך להתחלק עם האשה.

האשה טענה מנגד, כי מועד הקרע חל ביום בו הוא הגיש את התביעה לגירושין, לאחר קבלת המניות ועל כן חל על המניות חוק איזון משאבים ועליו לשלם לה 3 מליון ש"ח מחצית משווי המניות שקיבל.

הבנתם למה מלחמה?! מדובר ב 3 מליון ₪.

מה אומר החוק? החוק אומר שמועד הקרע הוא מועד הגירושין אבל יש חריגים בו ניתן לראות מועד הקרע גם במועד בו הופסקו יחסי הצדדים כגון: במצב בו הבעל עזב את הבית, הופרדו חשבונות, בגידה של אחד הצדדים וכדו'.

מה נפסק? האשה הפסידה! נפסק לאחר קיום דיון הוכחות כי מועד הקרע הוא המועד בו הבעל עזב את הבית ועל כן חוק איזון משאבים לא יחול על המניות ולאשה לא יהיה כל חלק במניות.

 

קרדיט: freepik
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן