ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

מסמך ייפוי כוח הוא מסמך משפטי שמסמיך מישהו לפעול בשמו של אדם אחר, המכונה אפוטרופוס, במצבים מסוימים בהם אדם לא יכול להחליט בשביל עצמו. ייפוי כוח מסוג זה יכול לשמש לעיתים קרובות בעסקאות פיננסיות או עסקיות, שבהן ייתכן שהמנהל לא יוכל להיות נוכח או שאין לו את המומחיות הדרושה לטפל בעניין בעצמו. עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא עורך דין לדיני משפחה המתמחה בנושא של ייפוי כוח.

תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך

מסמך ייפוי כוח מתמשך הוא תיקון חוק הכשרות המשפטית שנכנס לתוקפו בשנת 2016 ונחקק בשנת ,1962 בו יכול כל אדם בגיר מעל גיל 18 למנות אדם אחר שידאג לענייניו, התיקון מתבצע בכך שהאדם בוחר את האפוטרופוס בעצמו ולא בית המשפט. תפקידו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך הוא לערוך את המסמך בהתאם להוראותיו ורצונותיו של האדם, כשמדובר למעשה בכל אותן פעולות עתידיות שייעשו בכל תחומי החיים. אחד מהתפקידים העיקריים של ייפוי כוח מתמשך הוא לנהל את הכספים של מי שמינה אותם, כולל תשלום חשבונות, ניהול השקעות וקבלת החלטות פיננסיות בשמם. למעשה, האפוטרופוס יכול לנהל את כל מערך הכספים כמו חשבונות בנק, השקעות ורכוש, ובידיו מופקד הכוח לקנות ולמכור נכסים, לשלם חשבונות ולחתום על חוזים.

ייפוי כוח מתמשך שאלות ותשובות

תחומים נוספים להם אחראי מיופה הכוח

מיופה כוח מתמשך יכול להיות אחראי גם על קבלת החלטות משפטיות כמו חתימה על מסמכים משפטיים, התקשרות בחוזים וקבלת החלטות הקשורות ברכוש בשם מי שמינה אותו. האפוטרופוס יכול לקבל החלטות לגבי הטיפול הרפואי של מייפה הכוח, לרבות הסכמה או סירוב להליכים רפואיים, והחלטה על מקום מגוריו של מייפה הכוח. מיופה הכוח מקבל גם החלטות לגבי רווחתו האישית של מייפה הכוח, הטיפול היומיומי בו, פעילותו החברתית ומנהגים דתיים. חשוב לציין כי מסמך ייפוי כוח נכנס לתוקף רק כאשר מייפה הכוח איננו מסוגל עוד לקבל החלטות בעצמו. אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין ייפוי כוח מתמשך, חשוב לבחור בבעל מקצוע אמין שבקיא בתחומי האחריות של התפקיד ובעל ניסיון ניכר ומומחיות ספציפית. עורך הדין יוני רונן הוא עורך דין לדיני משפחה מזה 7 שנים והכשיר מעל ל1500 עורכי דין בישראל.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כח מתמשך

מסמך ייפוי כח מתמשך משמש כאשר צריך להאציל סמכות למישהו אחר לפעול בשמו של מייפה הכח. עורך דין ייפוי כח מתמשך הוא עורך דין לדיני משפחה אשר מתמחה בתחום ייפוי הכוח. מסמך ייפוי הכח המתמשך מפרט את היקף הסמכות המוקנית לאפוטרופוס המשפטי בפועל, תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שנעשה בשנת 2016 קובע כי למעשה כל אדם מעל גיל 18 יכול למנות אדם אחר עליו הוא סומך בכדי שידאג לכל ענייניו כאשר הוא לא יוכל לעשות זאת.

מהם היתרונות בסיוע של עורך דין ייפוי כח מתמשך

מסמך ייפוי כח מתמשך יכול להיכנס לתוקפו רק כאשר מייפה הכוח איננו מסוגל עוד לעשות פעולות יומיות בעצמו, לאחר מכן, מייפה הכוח יהיה אחראי לקבלת החלטות בשם מייפה הכח, כגון ניהול כספים, קבלת החלטות רפואיות או החלטה על סידורי המחיה שלו. תפקידו של עורך דין ייפוי כח מתמשך הוא לוודא כי הזכויות והאינטרסים המשפטיים של הלקוח מוגנים, ולהתחשב ברצונות וההעדפות של הלקוח, כמו גם ברווחתו הפיזית, הרגשית והנפשית. על עורך הדין לוודא שלקוחו אינו נתון לכל צורה של התעללות או הזנחה מצד האפוטרופוס.

איזה סוג של עורך דין מוסמך לטפל בייפוי כח מתמשך

כדי להיות עורך דין ייפוי כח מתמשך, צריך לעמוד בדרישות מסוימות. עורך הדין חייב להיות מורשה עם לפחות חמש שנות ניסיון בעריכת דין, כמו כן, על עורך הדין לעבור הכשרה מיוחדת ולעבור בחינה כדי לקבל הסמכה בעריכת ייפוי כח מתמשך. תפקידו של עורך דין הדין הוא לייצג את האינטרסים של הלקוחות בעתיד בו לא יהיו מסוגלים לקבל החלטות בעצמם, על עורך הדין לפעול לטובת הלקוח כדי להבטיח שהזכויות יתמלאו במלואם. אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על הליך זה, צרו קשר עוד היום עם עורך הדין יוני רונן, עורך דין לענייני משפחה מזה 7 שנים המטפל בנושאים של ייפוי כח מתמשך בצורה מקצועית ומיומנת ומציע ליווי לאורך כל התהליך.

ייפוי כוח מתמשך
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן