אם לא תקבלי את ההסכם אני אכריז על פשיטת רגל

תקראו סיפור, בני זוג הקימו עסק בתחום הצעצועים, העסק הכניס יפה ואף רכשו דירה מהרווחים שהעסק הניב. לאחר מספר שנים ומספר ילדים עלו יחסיהם על שרטון והם החליטו להתגרש.

האישה שמיהרה הסכימה לקבל מחצית משווי הדירה, ומזונות בסך 6,000 ₪ ומה עם העסק אתם שואלים? לא קיבלה כלום! לא מהמוניטין, ולא מהרווחים. לטענתה היא אוימה על ידי בן זוגה כי אם לא תקבל את ההסכם כפי שהציע הוא יכריז על פשיטת רגל וגם מזונות לא תקבל.

האשה חתמה על ההסכם בפני שופט לענייני משפחה והצדדים התגרשו. "לפתע" האשה שמה לב כי העסק פורח ומרוויח והיא לא מקבלת ממנו כלום ושום דבר.

היא הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה וטענה לביטול ההסכם עקב כפיה/עושק מצד בן זוגה. ולקבל זכויות מהעסק כפי המגיע לה. אין חולק כי העסק הוקם במהלך הנישואין ואף שניהם עבדו בעסק.

וכאשר נשאלה האישה מדוע מיהרת לחתום על הסכם מבלי שבדקת את שווי העסק והאם הוא אכן עומד בסכנה לחדלות פירעון, היא השיבה כי נלחצה מאיומי בן הזוג כי יכריז על פשיטת רגל.

בית המשפט דחה את תביעתה מכיוון שלא ניתן לבטל חוזה עקב כדאיות העסקה.

לגבי הטענה כי על החוזה להתבטל עקב כפיה/עושק טען בית המשפט כי גם אם בן הזוג איים בכך היה עלייה לברר במדויק האם יש דברים בגו, ולא כל אמירה שנאמרת צריכה להתקבל ללא בדיקה של אנשי מקצוע. בבתי המשפט בני זוג "זורקים" המון מילים ובעיקר איומים חסרי משמעות.

לסיכום, הפסידה המון כסף עקב התנהלות לא נכונה.

מה למדנו?

עורך דין שעוסק בתחום עסקים (עו"ד לדיני עבודה) לעולם לא היה מסכים אפילו להציג בפני לקוחו חוזה שעלול לעקר אותה מנכסיה העסקיים, גם אם היא לחוצה לקבל את המעט שתקבל וגם אם בן הזוג מאיים בפשיטת רגל/חדלות פירעון.

שנכנסים לבית המשפט, נכנסים לקרב מוחות וקרב אסטרטגי, ואת זה מומלץ לעשות עם עו"ד שמבין בתחום העסקים ודיני משפחה בעת ובעונה אחת.

קרדיט: freepik
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן