הפחתת דמי מדור

דמי מדור

אנחנו רגילים לשמוע את המושג דמי מזונות, אך בתוך חובות הורים גרושים לילדיהם, נמצא גם את חובת הפחתת דמי מדור. אם כך נשאלת השאלה, מהו ההבדל, אם קיים הבדל, בין תשלום מזונות לבין תשלום דמי מדור. באופן כללי, ניתן לומר שבתשלום דמי מדור גלומה הדאגה הבסיסית לילדים. עד שנת 2017 חלו דמי תשלום אלו על אב המשפחה, אך משנה זו ואילך, חובת התשלום חלה גם על אם המשפחה. כאשר נקלעים למצב רגיש ועדין כתוצאה מהליך של גירושין, חשוב מאד לבצע את התהליך מתחילתו ועד לסיומו עם עורך דין מקצועי ואמפתי שיוכל להעניק לבני הזוג דרך ניווט משפטית הולמת המתאימה לכל הצדדים כפי שתוכלו למצוא במשרד עורכי הדין של יוני רונן, הבעלים ומרצה של מכללת סדר דין.

דמי מדור

מה חשוב לדעת על הפחתת דמי מדור

לעניין הפחתת דמי מדור, כאמור, מרבית האוכלוסייה שמע לפחות פעם אחת בחייו את המושג דמי מזונות, אך את המושג המשפטי הנוסף לתהליך של גירושין הנקרא דמי מדור שמעו רק מעטים, ועדיין, מדובר במושג שיש להכיר ולדעת אותו, משום שהוא למעשה דואג בכללותו לכל צרכיהם הבסיסיים של ילדי זוגות גרושים, כשהאחריות הינה כמובן של ההורים. דמי מזונות ודמי מדור שניהם תשלומים הדואגים למחייתו הבסיסית של הילד כאשר הוריו פרודים או גרושים. כאשר דמי מזונות משולמים על פי גילו של הילד, כך שמגיל לידה עד גיל 6 זו חובתו של האב, ולאחר מכם נחלקים בין ההורים עד גיל 18 התשלומים על מזון ,ביגוד, מקום מגורים, חינוך ועוד. לעומת דמי מזונות שאינם חובה כמו חופשות, חוגים, מתנות ועוד, דמי מדור הם תשלום עבור מחייתו הבסיסית ביותר של הילד כגון דמי אחזקה על תשלומי דירה ושכירות או משכנתא. עבור ילד אחד התשלום הוא 30% מהוצאות אחזקה ואילו על שלושה ילדים ויותר דמי המדור מגיעים ל-50% מההוצאות. לגבי חלוקת התשלום בין ההורים על דמי מדור, מגיל לידה עד גיל 6 על האב לשלם את התשלומים הללו. אך מעבר לגיל זה, הדעות חלוקות בין בתי הדין הרבניים שאינם נותנים תוקף משמעותי להכנסותיה של האם, לעומת בית המשפט האזרחי שכן ייתן תוקף גם להכנסותיה של האם.

סוגיית דמי המדור

אמנם תהליך גירושין מביא עימו מכלול רגשות יחד עם סיטואציות לא פשוטות, אך כאשר לבני הזוג יש גם ילדים משותפים משתנה התמונה לחלוטין. כאשר החוק שם לנגד עיניו את טובת הילדים מעל לכל, נוכל למצוא כי הפחתת דמי מדור הינה חיונית וחשיבה לתמיכה בילדים גם לאחר הגירושין. עורך הדין יוני רונן ישמח לסייע לכם בכל הסוגיות המשפטיות המורכבות הכרוכות בתהליך הגירושין.

הפחתת דמי מדור
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן