אי תשלום מזונות

תביעת אי תשלום מזונות

תשלומי מזונות ילדים הם חובה חוקית של הורה על מנת לספק תמיכה כלכלית לילדם לאחר גירושין או פרידה. עם זאת, ישנם מקרים בהם מתקיים אי תשלום דמי מזונות, שיכול להיות בעל השלכות חמורות הן להורה והן לילד, לרבות עיקול שכר, תפיסת נכסים ואפילו עונש מאסר. יש לקחת בחשבון את האכיפה בנוגע לענייני מזונות, אם ההורה שאינו בעל המשמורת לא מצליח לבצע את התשלומים שנקבעו בבית המשפט, ההורה בעל המשמורת יכול לבקש אכיפה באמצעות מערכת בתי המשפט. דמי המזונות נתונים לשינוי במקרה וחל שינוי משמעותי בנסיבות, כגון אובדן עבודה או שינוי בהסדרי המשמורת.

סיבות של אי תשלום מזונות

אחת הסיבות הנפוצות ביותר בעקבותיה מתקיים אי תשלום מזונות ילדים היא מצוקה כלכלית. אם אחד ההורים אינם מסוגלים לשלם מזונות עקב אובדן הכנסה או קשיים כלכליים אחרים, הם רשאים לעתור לבית המשפט כדי לשנות את צו המזונות שלהם. שינוי חייב באישור בית המשפט לפני שניתן יהיה להתאים את התשלומים. במקרים מסוימים, ההורה שאינו בעל המשמורת עלול לסרב לשלם מזונות מחמת מרות או כעס כלפי ההורה השני. מצב זה עלול להיות קשה להתמצאות, וחשוב לפנות לסיוע משפטי על מנת להבטיח כי טובת הילד מוגנת. אם ההורה שעליו לשלם מזונות נמצא בכלא, ייתכן שלא יוכלו לשלם דמי מזונות, עם זאת, תשלומי מזונות ילדים אינם מפסיקים בזמן שהורה כלוא, ופיגורים יכולים להצטבר בתקופה זו. למרבה הצער, חלק מההורים שאינם בעלי משמורת עלולים להתחמק בכוונה מתשלומי מזונות ילדים על ידי הסתרת נכסים או הכנסה. במקרים אלה, ייתכן שיהיה צורך בצעדים משפטיים לאכיפת צווי מזונות ילדים וגביית פיגורים.

תביעת אי תשלום מזונות

מאסר על אי תשלום מזונות ?

מה קורה במקרה שלא משולמים דמי מזונות

במקרים של אי תשלום מזונות, ההורה בעל המשמורת יכול לעתור לבית המשפט לאכוף את צו המזונות. בית המשפט רשאי להורות כי דמי מזונות ילדים ינוכו אוטומטית מתלוש השכר של ההורה שאינו בעל המשמורת, להורות על תפיסת נכסים לתשלום פיגורים, או להתלות את רישיון הנהיגה או רישיונותיו המקצועיים של ההורה. אם יימצא שההורה שאינו בעל המשמורת מבזה את בית המשפט על אי תשלום מזונות, צפויים קנסות ואף מאסר. דמי מזונות הם חובה חוקית שיש לשלם על מנת לספק תמיכה כלכלית לילד, אם לא ישולמו, ייתכן שיהיה צורך בצעדים משפטיים לאכיפת צו המזונות וגביית פיגורים. במקרים כאלו, חשוב לפנות לסיוע משפטי אצל עורך דין מנוסה לענייני משפחה וגירושין כמו יוני רונן, כדי להבטיח שמירה על טובת הילד.

אי תשלום מזונות
ליצירת קשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

דילוג לתוכן